AUGUSTI OCH HELG

Kalendern visar att det redan blivit augusti och det börjar kännas att det inte är allt för långt kvar. Tiden går fort när man har roligt, om en månad knackar den nya au pairen på dörren. Det är en hel del vänner som far hem till Sverige denna månaden, men utan vänner blir jag inte då en hel del står kvar. I fredags bar det av in till stan där jag mötte upp syrran och hennes lilla troll. Vilken underbar unge hon tagit hand om i tre månader! Sedan mötte jag upp Trine som flyttar ifrån mig här uppe i norr och ska spendera sina sista två veckor hos pojkarna i Harlem. Jag hjälpte till med hennes tunga väskor (jag bävar inför hur tunga mina väskor kommer vara!) upp i deras lägenhet. På kvällen tog vi oss ner till lower east side där vi mötte upp Filippa och killarna från australien som hyr en lägenhet där nere. Lite drinkar senare tog vi oss till Citrine där vi dansade av oss till 4 på morgonen för att sedan fortsätta hos killarna tills solen gick upp. Vid sextiden tog jag och Trine en taxi upp till killarna i Harlem och hoppade ner och skedade hos en extremt trött Richard. Dom är så fina dom killarna!

På lördagen bar det av hit upp till kära Armonk igen till ett folktomt hus då mina värdföräldrar skulle spendera natten på hotell i city deras brölloppsdag till ära. Filippa kom över och vi gjorde tacos och spenderade kvällen vid poolen men tända ljus, vin och mysig musik. Igår åkte vi till Stamford mall och gjorde av med lite pengar. Eftersom jag har rest runt i en månad har jag inte kunnat shoppa. Dels för att jag måste bära runt på sakerna och för att vara lite ekonomisk. Men igår unnade vi oss lite skor och tunikor.

Ny vecka är här och imorrn eller på onsdag är det tänkt att jag ska in till manhattan och spendera tid med australienkillarna och med harlemgänget.
Idag har det solats hela dagen vid poolen och jag har hängt med förra au pairen som bor här under sommarn och hennes tyska vän. Mysmys!
Ikväll kommer Malin och Carro hit på filmkväll. Nu är syrrans tre månader här slut och om en timme sätter hon sig på ett plan hem igen, det har varit grymt att ha henne här!
 
 
Marie och Sarah och sen fick jag en high five


Chicsen och aussieboys i deras lägenhet

 
På Citrine - the men from the land down under


Övertrött Trine med färgglada horsies


Lägenheten hade en helt okej utsikt...

Myslördag med Filippa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0