Jobbvecka en vecka för tidigt

Denna vecka jobbas det för fullt. Inte med barnen utan med deras garderober. Jag har fått i uppgift att sortera ut gamla kläder som inte används längre och sånt som blivit för smått. Resten som är kvar skall tvättas, ALLA kläder...och det är en hel del. Tvättmaskinen har varit på hela dagen och två av rummen är avklarade. One more to go, men killens garderob får bli morgondagens projekt.
Igår va Sara här för att spendera en sista dag tillsammans vid poolen innan hon skulle sätta sig på flyget hem till Sverige samma kväll. Tycker om den tjejen så mycket men vi kommer ses hemma i Svedala!

Igårkväll var jag rädd för första gången när jag körde bil (förutom möjligtvis första gångerna man satt bakom ratten och gav sig ut i trafiken). Jag skakade nästan när jag kom hem. Jag, Malin, Linn och Carro hade vart på Starbucks för att säga hej då till Carro som åker hem idag (en massa som åker hem nu). Himlen hade varit blå hela dagen och termometern visade 33 grader. Helt plötsligt slår vädret om och det blir jordens åskväder precis lagom till när vi skulle sätta oss i bilen hemmåt. Jag försökte ta tre olika vägar hem men vart stoppad av ett fallet träd på varje väg så jag fick ta en rejäl omväg och ta motorvägen hem. Det var som att något stod med hinkar med vatten och hällde på mig och bilar stod längst kanterna med varningsblinkers. Väl hemma var både internet och TV:n utslaget.
Jag har ärvt av min mor och mormor att jag får ont i huvudet när vädret slår om så drastiskt, något som höll mig vaken i tre timmar igår. Jag tycker inte om att ta piller men efter att ha druckit x antal glas vatten utan att lyckas somna fick jag ta min andra alvedon sedan jag kom hit. Men då kom john blund ganska snabbt.

Ikväll ska jag, Tess, Huesne och hennes vän göra middag och ha filmkväll. Jag får springa mellan tv:n och tvättrummet för att få all tvätt klar!

Jag höll på att ladda in alla bilder i datorn men kameran dog mitt i allt, så typiskt! Den ligger på laddning nu så bilderna kommer snart. Sedan håller Linn på att skicka alla bilder från Kalifornien så dom kommer också upp snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0